-اسکندری، ف.، 1385. راهبردهای توسعه کارآفرینی در کشاورزی ایران، رساله دکتری، آموزش کشاورزی، به راهنمایی محمود حسینی، خلیل کلانتری، دانشکدههای اقتصاد و توسعه کشاورزی، دانشگاه تهران.
-اکبریان رونیزی، س.ر.، 1392. بررسی رابطه توسعهی گردشگری و سرمایه اجتماعی در نواحی روستایی مطالعه موردی: دهستان سولقان (شهرستان تهران)، مجله برنامهریزی گردشگری، سال 2، شماره 6، ص 75-92.
-افتخاری، ر.ک.، پورطاهری، م. و فضلی، ن.، 1393. تحلیل عوامل مؤثر در توسعه کارآفرینی گردشگری روستایی، مجلهی برنامهریزی و توسعه گردشگری، سال 3، شماره 8، ص 87-107.
-بیدختی، ا.، نظری، ع.ا. و نظری، م.، 1388. نقش بازاریابی در توسعه صنعت گردشگری، چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت، پیام مدیریت)، دوره 9، شماره 32، ص 49-68.
-ترکاشوند، ز.، 1397. تاثیر کارآفرینی گردشگری بر اقتصاد فضایی روستاها، نمونه موردمطالعه: دهکده گردشگری عباس برزگر، بوانات، فصلنامه جغرافیا و روابط انسانی، دوره 1، شماره 3، ص 262-247.
-داوری، ع. و رضازاده، آ.، 1392. مدلسازی معادلات ساختاری با نرمافزار PLS. تهران، جهاد دانشگاهی، سازمان انتشارات، 240 ص.
-دسترنج، ح.ا.، کاظمی، م.، کرد، ب.، کمالیان، ا. و روشن، س.ع.، 1398. مطالعه ابعاد و مولفههای توسعه کارآفرینی گردشگری با استفاده از روششناختی نظریه داده بنیاد (موردمطالعه: جزیره قشم)، فصلنامه علمی پژوهشی جغرافیا (برنامهریزی منطقهای)، دوره 9، شماره 2، ص 97-111.
-رومیانی، ا.، عنابستانی، ع.ا. و ولائی، م.، 1394. تحلیلی بر اثرات سرمایه اجتماعی بر روی توسعه پایدار روستایی، دهستان رومشگان غربی- شهرستان کوهدشت، فصلنامه علمی- پژوهشی فضای جغرافیایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر، سال 15، شماره 52، ص 97-115.
-سالنامه آماری استان زنجان، 1395. مرکز آمار ایران، شناسنامه آبادیهای شهرستان خدابنده.
-شریفنژاد، ا. و مرادنژاد، ه.، 1381. توسعه پایدار و توریسم روستایی، ماهنامه اجتماعی اقتصادی جهاد، شماره 250 و 251، ص 52-63.
-صیدائی، ا. و نظری سرمازه، ح.، 1398. بررسی نقش سرمایه اجتماعی بر امنیت کارآفرینی گردشگری، فصلنامه علمی دانش انتظامس، سال 7، شماره 26، ص 1-16.
-عینالی، ج.، فراهانی، ح. و رومیانی، ا.، 1392. ارزیابی نقش سرمایه اجتماعی در توسعه گردشگری روستایی با تاکید بر خانه دوم مطالعه موردی: دهستان حصار ولیعصر، مجله مطالعات برنامهریزی گردشگری، سال 2، شماره 6، ص 52-74.
-غزانی، ع.ا.، بیژنی، م. و چیذری، م.، 1395. نقش سرمایه اجتماعی در توسعه گردشگری طبیعی مردمنهاد از دیدگاه روستاییان استان مازندران، مجله علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران، جلد 12، شماره 1، ص 53-69.
-غنیان، م. و فتوتی، ه.، 1392. گردشگری راهکاری جهت توسعه کارآفرینی زنان روستایی، ماهنامه اجتماعی، اقتصادی، علمی و فرهنگی کار و جامعه، شماره 159، ص 29-34.
-فمی، ش.ع.، اسدی، ع. و چوبچیان، ش.، 1387. مقدمهای بر روشها خوداشتغالی، تهران، دانشگاه پیام نور، تعداد، 338 ص.
-قنبری، س.، دهقان، م.ح. و میرکی اناری، ح.، 1395. عوامل مؤثر بر توسعه کارآفرینی در گردشگری روستایی، فصلنامه مطالعات مدیریت گردشگری، سال 10، شماره 32، ص 1-20.
-طوسی، ر.، جمشیدی، ع. و تقدیسی، ا.، 1393. کارآفرینی روستایی و تعیین عوامل مؤثر بر آن (مطالعه موردی: روستاهای شهرستان مینودشت)، مجله پژوهش و برنامهریزی روستایی، سال 3، شماره 8، ص 1-11.
-کاویانی، ا.ط.، رحمانی، ب.، رضویان، م.ت. و علیپورنخی، ع.، 1397. ارزیابی نقش و تاثیر توسعه فضای کسب و کار کارآفرینی گردشگری در جهت دستیابی به توسعه پایدار روستایی (نمونه موردی: دهستان استرآباد جنوبی در شهرستان گرگان)، نگرشهای نو در جغرافیای انسانی، دوره 10، شماره 2، ص 251-275.
-کریمزاده، ح.، 1389. مدلسازی فضایی فرصتهای کارآفرینی با تاکید بر بخش گردشگری در نواحی روستایی شهرستان ورزقان، رساله دکتری، دانشکده جغرافیا، دانشگاه تهران.
-ملاشاهی، غ.ع. و تبریزی دخت فرد، ا.، 1393. اهمیت کارآفرینی و نقش آن در توسعه جوامع روستایی، فصلنامه نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، سال 12، شماره 44، ص 28-33.
-میسرا، آر، پ.، 1366. توسعه روستایی، مسائل و مشکلات، فصلنامه توسعه و روستا، دوره 1، شماره 1.
-Ali, A. and Yousuf, S., 2019. Social capital and entreneurial intention: empirical evidence from rural community of Pakistan, Journal of Global Entrepreneurship research, v.9(64), p. 1-13.
-Bhagavatula, S., Elfring, T., Tilburg, A.V. and Gerhard, G.V.B., 2010. How social and human Capital influence opportunity recognition and resource mobilization in India's Handloom Industry, Journal of Business Venturing, v. 25(3), p. 245-260.
-Coleman, J.S., 1990. Foundations of social theory, Belknap Press of Harvard University Press, Cambridge, 247 p.
-Coleman, J.S., 1988. Social capital in the creations of human capital. The American Journal of Sociology, v. 94, p. 95-121.
https://doi.org/10.1086/228943.
-Dissart, J.Ch. and Marcouiller, D., 2012. Rural Tourism Production and the Experience- Scape, Tourism Analysis, v. 17, p. 691-704.
-Hamilton, J.M., Maddison, D.J. and Tol, R.S.J., 2005. Climate Change and International Tourism: A Simulation Study, Global Enviromental Change, p. 253-266.
-Heaton, J., 2005. Developing entrepreneurs: an examination of systematic approaches to Entrepreneurial development for rural Areas, Illinois Institute for Rural Affairs, Rural Research Report, Macomb, v. 16,1-11.
-Kastenholz, E., Carneiro, M.J., Eusébio, C. and Figueiredo, E., 2016. Meeting Challenges for Rural Tourism through Co-Creation of Sustainable Tourist Experiences, Cambridge Scholars Publishing, ISBN (10): 1-4438-9488-5, ISBN (13): 978-1-4438-9488-3.
-Liu, J., Qu, H., Huang, D., Chen, G., Yue, X., Zhao, X. and Liang, Z., 2014. The role of social capital in encouraging residents' pro-environmental behaviors in community-based ecotourism, Journal of Tourism Management, v. 41, p. 190-201.
-Munasib, A.B.A. and Jordan, J.L., 2011. The Effect of Social Capital on the Choice to Use Sustainable Agricultural Practices, Journal of Agricultural and Applied Economics, v. 43(2), p. 213-227. Southern Agricultural Economics Association.
-Nagaraju, L.G. and Chandrashekara, B., 2014. Rural Tourism and Rural Development in India, international Journal of Interdisciplinary and Multidisciplnary Studdies, v. 1(6), p. 42-48.
-Park, D.B., Woo Lee, K., Suk Choi, H. and Yoon, Y., 2012. Factors influencing social capital in rural tourism communities in South Korea, Journal of
Tourism Management,
v. 33(6), p. 1511-1520.
https://doi.org/10.1016/j.tourman.2012.02.005.
-Ring, J.K., Peredo, A.M. and Chrisman, J.J, 2010. Business Networks and Economic Development in Rural Communities in the United States, Journal of Entrepreneurship Theory and Practice,
v. 34(1), p. 171-195.
-Sharpley, R., 2002. Rural Tourism and the Challenged of Tourism Diversification: The Case of Cyprus, Tourism Management, v. 23, p. 233-344.
-Stathopouhou, S., 2004. Rural Entrepreneurship in Europe: A Research Framework and Agenda, International Journal of Entrepreneurial Behaviour & Research, v. 10(6), DOI:
10.1108/13552550410564725.